UTRECHT () – De NS plaatst vanaf 1 juni geen reisinformatie meer op X. Ook reageert de vervoerder dan niet meer op vragen van reizigers via het socialemediaplatform. Volgens de NS gebruiken steeds minder mensen X als klantenservice en is de chatfunctie op de NS-website daarvoor bovendien geschikter. Ook is het activiteit op X voor medewerkers van de klantenservice “veel minder aangenaam geworden doordat de toon op het platform verhard is”, aldus de NS.
De spoorwegmaatschappij zegt dat de meeste reizigers de NS via de mobbie weten te bereiken. Ook de chatfunctie wordt vaak gebruikt. De NS verwacht dat die functie later dit jaar ook in de toepassing wordt toegevoegd.
Het profiel van de NS op X blijft wel bestaan, alleen zullen er vanaf volgende maand geen nieuwe berichten meer op verschijnen. Eerder stopten ook andere organisaties met het toepassing van X, dat eigendom is van de Amerikaanse techmiljardair Elon Musk. De meeste zeggen te zijn gestopt door onder meer de verharde geluid en de verspreiding van desinformatie.